معاون آموزشی: دانشگاه علامه طباطبائی در 95 رشته تحصیلی دانشجوی دکتری می پذیرد

۰۹ خرداد ۱۳۹۷ | ۰۴:۳۰ کد : ۶۳۰۲ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۱۰۱۹۶
ثبت نام از متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه علامه طباطبائی در دوره های روزانه، پردیس خودگران تحصیلات تکمیلی برای جذب 465 دانشجو در 95 رشته تحصیلی در دانشکده‌ها و پردیس خودگردان آغاز شد.
معاون آموزشی: دانشگاه علامه طباطبائی در 95 رشته تحصیلی دانشجوی دکتری می پذیرد

دکتر نادر نعمت اللهی معاون آموزشی دانشگاه در گفتگو با روابط عمومی دانشگاه ضمن اعلام این خبر گفت: با توجه به اعلام اسامی واجدین شرایط پذیرش در مقطع دکتری سال تحصیلی 98-97 در دانشگاه علامه طباطبائی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور و اعلام اسامی در پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه، متقاضیان براساس کدرشته های معرفی شده می توانند در دو بازه زمانی از تاریخ 6 لغایت 12و نیز 19 لغایت 22 خردادماه جاری با مراجعه به سایت دانشگاه به نشانی azmoon.atu.ac.ir نسبت به ثبت نام الکترونیکی خود اقدام نمایند. او ادامه داد: زمان برگزاری مصاحبه ها از تاریخ  10 لغایت 22 تیرماه سال جاری است که براساس زمانبندی روز و ساعت انجام مصاحبه ها از طریق پایگاه اطلاع رسانی و همچنین سامانه پیامکی دانشگاه به اطلاع داوطلبان خواهد رسید.

ایشان ظرفیت پذیرش مقطع دکتری دانشگاه علامه طباطبائی در سال تحصیلی آینده در مجموع 465 دانشجو اعلام کردند و افزودند: در دروه روزانه در 50 رشته 244 دانشجو و در پردیس خودگردان تحصیلات تکمیلی در 45 رشته 221 دانشجو را جذب خواهیم کرد. معاون آموزشی دانشگاه با اشاره به تمهیدات به عمل آمده به منظور جذب دانشجویان مقطع دکتری در سال آینده تحصیلی گفت: از مدت ها قبل با هماهنگی با دانشکده ها و گروه های آموزشی در خصوص هر چه بهتر برگزاری فرایند جذب دانشجو براساس ضوابط و معیارهای مصوب دانشگاه اقدامات لازم به عمل آمده است. وی افزود: خوشبختانه با همکاری گروه­های آموزشی در طی چند سال گذشته شاهد برگزاری مصاحبه های متمرکز و نظام مندی بودیم.

دکتر نعمت اللهی با اشاره به ساماندهی انجام مصاحبه های پذیرش دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه علامه طباطبائی به صورت متمرکز گفت: به منظور سهولت داوطلبان و همچنین کمیته های تخصصی اجرایی و میزبانی منسجم و اصولی از داوطلبان ورود به دانشگاه از چند سال پیش مصاحبه ها به صورت متمرکز در محل پردیس اصلی دانشگاه انجام می شود. ایشان به همکاری بخش های مختلف دانشگاه برای انجام این فرایند اشاره نمودند و بیان داشتند: علاوه بر کمیته تخصصی انجام مصاحبه، گروه های پژوهشی و فرهنگی نیز به منظور در اختیار قرار دادن اطلاعات مورد نیاز به متقاضیان پیش بینی شده است تا علاوه بر ایجاد فضای نظم و آرامش، اطلاع رسانی مناسبی را به متقاضیان در طی روزهای برگزاری مصاحبه داشته باشیم.

دکتر نعمت اللهی در بخش دیگر این گفتگو در خصوص پذیرش دانشجو برای سهمیه بورسیه اعزام به خارج دانشگاه علامه طباطبائی گفت: امسال نیز برای دومین سال پیاپی برای تأمین نیروی متخصص و برطرف نمودن نیاز گروه های آموزشی در برخی رشته ها دانشجوی بورسیه اعزام به خارج پذیرش خواهیم کرد. ایشان افزودند: با توجه به این‌که در برخی از گروه های آموزشی و رشته های موردنیاز با کمبود عضو هیات علمی مواجه هستیم با موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در 14 رشته دانشجوی بورسیه اعزام به خارج جذب می نمائیم.ایشان اضافه نمودند: بر این اساس در رشته های ادبیات چین -ادبیات باستانی، زبان شناسی چینی، آموزش زبان چینی به غیرچینی‌ زبانان، زبان و ادبیات اسپانیایی، روان‌شناسی صنعتی و سازمانی، روان‌شناسی مدرسه، روزنامه‌نگاری چندرسانه‌ای، سیاست‌گذاری اجتماعی، علم اطلاعات- علوم داده، مدیریت خدمات اجتماعی، آموزش و پرورش دبستانی، جامعه شناسی- محیط زیست، جمعیت‌شناسی‌ریاضی و رشته رسانه‌های‌جدید، دانشجوی بورسیه برای اعزام به خارج از کشور جذب خواهیم کرد. 

معاون آموزشی دانشگاه در بخش دیگر به سهمیه اختصاص‌یافته برای دانشجویان استعداد درخشان برای تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبائی اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر در دو مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجوی استعداد درخشان پذیرش می­نمائیم. او ضمن تأکید بر نظام‌مند شدن فرایند گزینش دانشجو بر اساس این فرصت گفت: این فرایند از سال 92 نظام‌مند و با بررسی علمی و دقیق متقاضیان است و متقاضیان ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی از طریق سهمیه استعدادهای درخشان با داشتن یکی از شرایط اولیه شامل: شرط معدل و نیز  فعالیت های علمی و پژوهشی می توانند در این رقابت شرکت نمایند و پس از بررسی در کمیته علمی و احراز شرایط لازم این سهمیه را کسب نمایند.


نظر شما :