معاون پژوهشی دانشگاه : ضرورت تعامل بین رشته‌ای و دانشکده‌ای برای حل مشکلات کشور

۳۰ بهمن ۱۳۹۶ | ۰۳:۳۰ کد : ۵۵۵۵ خبر روز آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۴۱۶۰
مراسم اختتامیه اولین همایش «مدیریت، تولید ملی و اشتغال» 29 بهمن ماه جاری در دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه برگزار شد.
معاون پژوهشی دانشگاه : ضرورت تعامل بین رشته‌ای و دانشکده‌ای برای حل مشکلات کشور

به گزارش روابط عمومی  دانشگاه، مراسم اختتامیه این همایش با حضور دکتر حمیدرضا علومی یزدی معاون‌پژوهشی دانشگاه، مدیران پنل‌های علمی، استادان و دانشجویان 29 بهمن ماه جاری در محل سالن همایش دانشکده مدیریت و‌حسابداری برگزار شد.

تعامل بین رشته‌ای و دانشکده‌ای برای حل مشکلات کشور و رسیدن به راه حل عملیاتی مناسب است

دکتر حمیدرضا علومی یزدی در سخنانی عنوان کرد: امیدوارم‌ وجه مشترکی بین پنل‌های دانشکده‌های مختلف باشد. اگر بتوانیم این تمرین را برای همدلی گروه‌های آموزشی و هم‌گرایی دانشکده‌های مختلف روی یک موضوع خاص انجام دهیم یک الگوی جدید همکاری دانشگاه علامه طباطبائی با جامعه عملیاتی شده است. او با تاکید بر ضرورت تعامل بین رشته ای و دانشکده­ای افزود: هر یک از دوستان متخصص در پژوهش‌ها از نگاه خود موضوع را بررسی می‌کنند و سیاست‌گذار حتما نباید توصیه یک‌نفر را اجرایی نماید و باید با جمع بندی و برآیندی از دیدگاه های متخصصان علوم مختلف تصمیم بگیرد. چیزی که در مدل‌های نهادهای مشاوره‌ای کشور بسیار ضعیف است. مدل تعامل بین رشته‌ای و ‌بین دانشکده‌ای برای هدف قرار دادن مشکلات کشور و رسیدن به راه حل عملیاتی بسیار مناسب است.

معاون پژوهشی دانشگاه با بیان این نکته که امیدوارم تلاش های انجام شده در این همایش افق جدیدی را به روی دانشگاه علامه‌طباطبائی باز کند، تصریح کرد: باید پتانسیل بی نظیر دانشگاه علامه‌طباطبائی را به مسئولان اجرائی و سیاست‌گذاران جامعه بشناسانیم. معمولا مدیران دولتی خودشان را از دانشگاه‌ها و دانشمندان بی‌نیاز می‌دانند اما وظیفه است که به عنوان گروه‌های مرجع و‌ ماموریتی که داریم دیدگاه ها و راهکارهای خود را به مسئولان ارائه نمائیم. او اضافه کرد: تلفیق تخصصی شدن و‌چند وجهی شدن توصیه‌های سیاستی می‌تواند در افزایش تاثیرگذاری آن ‌موثر باشد و این جمع‌بندی واحد می‌تواند درد کشور را درمان کند.

دکتر حمیدرضا علومی یزدی یاد آور شد: امیدوارم بسته‌های سیاستی که حاصل این همایش‌ها است، دارای ویژگی بین رشته‌ای و فرا تخصصی باشد و زحمت عزیزان به این ترتیب مورد نظر قرار بگیرد و امیدوارم این حرکت ادامه دار و ‌موثر باشد. در بخش دیگر مراسم اختتامیه دبیران گروه‌های تخصصی این همایش، دکتر العیا لفت دکتر محمدرضا تقوا، دکتر رضا واعظی، دکتر محمود ضیائی، دکتر حبیب الله طباطبائیان، دکتر میثم امیری و دکتر میر علی سید نقوی به ارائه دست‌آوردهای پنل‌ها پرداختند.


نظر شما :