طراحی آموزشی حکمی مبتنی بر فراعقلانیت برای تحقق انسان حکیم

۲۸ شهریور ۱۴۰۳ | ۱۸:۴۰ کد : ۲۶۵۱۱ معرفی کتاب
تعداد بازدید:۶۸
کتاب «طراحی آموزشی حکمی مبتنی بر فراعقلانیت برای تحقق انسان حکیم» نوشته زهرا جامه‌بزرگ، عضو هیئت علمی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه‌طباطبائی، از سوی مرکز چاپ و انتشارات این دانشگاه به چاپ رسید.
طراحی آموزشی حکمی مبتنی بر فراعقلانیت برای تحقق انسان حکیم

مدل طراحی آموزشی حکمی مبتنی بر فرا عقلانیت که مبنای معرفت‌شناسی در فلسفه حکمت و رویکرد حکمی- اجتهادی است که به صورت روشمند انجام شد. این مدل طراحی آموزشی، پژوهش‌محور به طراح آموزش این امکان را می‌دهد که مفروضات، عادات و الگوی‌های ذهنی خود را در هر طراحی، برای کشف شایستگی‌های انسان مطلوب بازبینی کند. بنابراین ابتدا شایستگی‌های انسان مطلوب و سپس انسان محقق تبیین و تفسیر شود. آنگاه با تدبیر و تلاش علمی، عناصر طراحی آموزشی برای الهام‌بخشی شایستگی‌های انسان مطلوب طراحی شود. 
در این پژوهش انسان مطلوب «انسان حکیم» شناسایی شد که سعی دارد با تلاش، شایستگی‌های یادگیری تعادل، یادگیری تعامل برای روشنگری و یادگیری تعالی برای الهام‌بخشی را در منش، کنش، بینش، گویش و نگارش با تامل، هم‌افزایی و تعاون در ادب نفس، ادب جمع و ادب کهن برای کشف حقیقت و خیرخواهی هر مفهوم یا پدیده الهام‌بخشی و ارزش‌بخشی کند. 
همچنین در این پژوهش سعی شد، یک طراحی آموزشی با رویکرد بومی‌نگر ارائه شود که در مقایسه با همه پارادایم‌ها و روش‌های فعلی، عناصر متفاوتی برای یادگیری طراحی شود و نظریه جدید ارائه کند.

نویسنده: زهرا جامه‌بزرگ
ناشر: انتشارات دانشگاه علامه‌طباطبائی
تعداد صفحات: 244
نوبت چاپ: اول
تاریخ انتشار: 1403

علاقه‌مندان می‌توانند جهت سفارش کتاب به آدرس https://book.atu.ac.ir/book_869.html مراجعه کنند.

کلیدواژه‌ها: دانشگاه علامه طباطبائی معرفی کتاب زهرا جامه بزرگ مرکز انتشارات معاونت پژوهشی طراحی آموزشی حکمی


نظر شما :