رایزنی در خصوص تفاهم نامه همکاری دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه نبریخا اسپانیا

۳۰ آذر ۱۳۹۵ | ۰۳:۳۰ کد : ۲۲۲۴ آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۳۳۹۷
پیش نویس تفاهم نامه همکاری دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه نبریخا اسپانیا در سفر دکتر نجمه شبیری مدیرگروه آموزش زبان اسپانیایی دانشگاه به اسپانیا و در ملاقات با مسئولین این دانشگاه مورد بررسی قرار گرفت.
رایزنی در خصوص تفاهم نامه همکاری دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه نبریخا اسپانیا

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر شبیری در دیدار با دکتر خوان آنتونیو اسکاراباخال رئیس دانشگاه نبریخا، سالومه یوسفیان نماینده امور بین الملل و روابط آسیای دانشگاه نبریخا در خصوص چگونگی همکاری برای ایجاد انستیتو نبریخا در تهران و ایجاد رشته ی زبان فارسی و یا ایرانشناسی در آن دانشگاه گفتگو کردند.

در این دیدار دو طرف بر اهمیت ایجاد این تفاهم نامه همکاری دو جانبه برای طرفین با توجه به اینکه تاکنون مرکز رسمی دانشگاهی و ایجاد دوره‌های زبان اسپانیایی در ایران وجود داشته است و به صورت متقابل زبان فارسی و مرکز ایران‌شناسی در کشور اسپانیا جایگاه قابل تاملی داشته‌اند تاکید داشتند.

همچنین در سفر با دکتر نوریا کامونیاس و خانم سالومه یوسفیان در خصوص رابطه با همکاری میان دانشگاه زبان و ادبیات هنر و دپارتمان زبانشناسی کاربردی (که یکی از مهمترین بخش های این دانشگاه محسوب می شود) مذاکراتی به عمل آمد و ابراز تمایل همکاری متقابل در این بخش با دانشگاه علامه طباطبائی نیز مطرح شد.

در پایان این دیدارها رئیس دانشگاه، رئیس دانشکده زبان و ادبیات و زبانشناسی اظهار تمایل کردند تا طی سفری به ایران از دانشگاه علامه طباطبائی دیدار و با امضای  تفاهم نامه های همکاری مشترک در خصوص تبادل استاد و دانشجو را امضا نمایند.

لازم به ذکر است این دیدار به دنبال سفر آبان ماه گذشته‌ی خانم سالومه یوسفیان نماینده امور بین الملل و روابط آسیای دانشگاه نبریخا اسپانیا از دانشگاه علامه طباطبائی و ملاقات با مدیر دفتر همکاری علمی بین المللی دانشگاه دکتر تیشه یار در رابطه با همکاری های مشترک میان دانشگاه علامه طباطبائی و مرکز نبریخا انجام گرفت.


نظر شما :