امضای تفاهم نامه همکاری علمی پژوهشی میان دانشگاه علامه طباطبائی و معاونت صدای رسانه ملی

۰۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۸:۳۰ کد : ۲۱۷۸۰ خبر روز
تعداد بازدید:۸۲۵
آیین امضای تفاهم نامه همکاری علمی پژوهشی میان معاونت صدای رسانه ملی و دانشگاه علامه طباطبائی امروز، دوشنبه، ۲ خردادماه ۱۴۰۲ در محل معاونت صدای ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.
امضای تفاهم نامه همکاری علمی پژوهشی میان دانشگاه علامه طباطبائی و معاونت صدای رسانه ملی

به گزارش روابط عمومی، آیین امضای تفاهم نامه همکاری علمی پژوهشی میان معاونت صدای رسانه ملی و دانشگاه علامه طباطبائی با هدف تحول در عرصه رسانه ای و انعکاس نتایج تحقیقات، رساله ها و پایان نامه های دانشجویی، امروز، دوشنبه، ۲ خردادماه ۱۴۰۲ با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر علی بخشی زاده، معاون صدای سازمان صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین صادق اکبری اقدم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، دکتر شاهید مظفری، مدیرکل برنامه ریزی و نظارت معاونت صدا، دکتر داود حسین پور، معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر محسن حبیبی، مدیر روابط عمومی دانشگاه، دکتر سید احمد صدر، مدیر روابط عمومی معاونت صدا، دکتر علی اصغر کیا، رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه و جمعی از مدیران رادیویی سازمان صدا و سیما، در محل معاونت صدای ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.
این تفاهم نامه با اهدافی همچون تحقق جهاد تبیین به عنوان یکی از اصلی ترین دستورات رهبر معظم انقلاب اسلامی و کمک به تحقق تحول در علوم انسانی در ابعاد کارآمدی، روزآمدی، بومی سازی و اسلامی سازی این حیطه از علوم در سطح جامعه علمی و انعکاس اهمیت و ابعاد آن برای عموم آحاد جامعه و موضوعاتی چون مشارکت و همکاری در طراحی، تولید و انتشار تولیدات رسانه ای صدا پایه با هدف ارتقا فعالیت های علمی، آموزشی، پژوهشی، مطالعاتی و مشاوره ای و ارتقا سطح ارتباط میان دانشگاه و صنعت در سطح کشور و برگزاری جشنواره ها، پویش ها و رویدادهای مشترک در حوزه گسترش ارتباطی فی مابین دانشگاه، صنعت و آحاد جامعه برای دوره ای سه ساله امضا رسید.
دکتر معتمدی در این آیین بیان کرد: امضای تفاهم نامه با معاونت صدا برای ما فرصتی است تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت هایی که در دانشگاه علامه طباطبائی و صدا وسیما، به ویژه معاونت صدا وجود دارد، همکاری های مشترک انجام دهیم. شناسایی زمینه های انجام همکاری گام نخست بوده است و گام های بعدی استفاده از ظرفیت های متقابل است.
وی در ادامه با معرفی ظرفیت های بی نظیر دانشگاه علامه طباطبائی، گفت: همه ما در جبهه مشترکی به نام تقویت جبهه انقلاب و ارزش های انقلابی قرار داریم که باید از همه ظرفیت ها در جهت جهاد تبیین بهره ببریم.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با اشاره به اینکه رادیو در کشور نفوذ و تاثیر ویژه ای دارد، افزود: متقاعد سازی موضوعی علمی است و متقاعد کردن افکار عمومی نسبت به یک موضوع، مقدمات، روش ها و تکنیک هایی دارد که مبانی و زیرساخت های علمی برای آن قابل تصور است. ظرفیت هایی عالی در دانشکده های مختلف دانشگاه علامه طباطبائی وجود دارد که اگر به شکل کارشناسی مورد استفاده قرار گیرند، می تواند به صورت گسترده پیام دانشگاه را فراتر از فضای کلاس و محیط دانشگاه به جامعه منتقل کند.
در ادامه این آیین، معاون صدای سازمان صدا و سیما با بیان اینکه یکی از حلقه های مفقوده رسانه ملی، ارتباط تنگاتنگ با حوزه و دانشگاه است، گفت: موضوع تولید محتوا و محتوای فاخر یکی از اولویت های سازمان صدا و سیما است. این تولید اندیشه به طور معمول در دانشگاه شکل می گیرد اما یک اشکالی که در این بین وجود دارد این است که در دانشگاه، پژوهش برای پژوهش انجام می شود؛ در صورتی که مهم این است بتوانیم پژوهش را با زبان هنر و تکنیک های اقناع به مخاطب انتقال دهیم.
وی تاکید کرد: هنر هنرمند این است که بتواند مباحث و موضوعات بسیار پیچیده و سخت را طوری به مخاطب عام و خاص خود عرضه کند که مخاطب آن را پس نزند و اعتبار پایه ای کلام نیز خدشه دار نشود.
بخشی زاده با بیان اینکه ما در جنگ رسانه ای بسیار پیچیده و خاصی قرار داریم، افزود: دشمن با استفاده از ابزار دروغ سعی می کند درباره وضع موجود سیاه نمایی کند. ما در این زمینه کم کاری کردیم و یکی از علت های کم کاری، نداشتن ارتباط با حوزه علم، دانش و تفکر است. باید در موارد زیادی با دانشگاه تبادل نظر کنیم و از عالمان راهنمایی بگیریم چرا که اطمینان داریم بسیاری از مشکلات و مسائل، به دست اندیشمندان مسلمان، با انگیزه و پرشور حل شدنی است.
پیش بینی باکس های ثابت در کنداکتور شبکه ها با هدف تبیین و تبلیغ مبانی علمی در حوزه های مرتبط با دانشگاه، تولید مستندهای رادیویی با موضوعات مرتبط با اهداف و تحقیقات انجام شده در دانشگاه، همکاری در جهت طراحی و ساخت برنامه های مستند مرتبط صداپایه، همکاری مشترک در عرصه تولید محتوا، پوشش رسانه ای برگزاری نشست های تخصصی، جشنواره ها و مسابقات برگزار شده توسط دانشگاه و حمایت رسانه ای از پژوهش ها، اختراعات، پایان نامه ها و حضور در برنامه های رادیویی برخی از زمینه های همکاری مشترک در این تفاهم نامه است.

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی صدا سازمان صدا معاونت صدا صدا سیما علامه علامه طباطبائی طباطبائی


نظر شما :