سومین همایش ملی یادگیری سیار در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد؛

دکتر معتمدی: برگزاری سه دوره متوالی همایش یادگیری سیار، محتوای مناسبی در این حوزه تولید کرده است

۱۲ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۲:۴۷ کد : ۲۰۹۲۰ خبر روز
تعداد بازدید:۹۲۸
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی در سومین همایش ملی یادگیری سیار گفت: برگزاری سه دوره متوالی همایش یادگیری سیار، محتوای مناسبی در این حوزه تولید کرده است و باید به سمت استفاده های یادگیری سیار در آموزش حرکت کنیم.
دکتر معتمدی: برگزاری سه دوره متوالی همایش یادگیری سیار، محتوای مناسبی در این حوزه تولید کرده است

به گزارش روابط عمومی، سومین همایش ملی یادگیری سیار به همت گروه تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی با همکاری هسته پژوهش یادگیری سیار و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، دکتر رسول عمادی، مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی، دکتر رضامراد صحرایی، رئیس دانشگاه فرهنگیان و جمعی از استادان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبائی به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.
دکتر معتمدی در این همایش با اشاره به برگزاری سه همایش یادگیری سیار با فاصله زمانی سه سال، گفت: در این مدت ادبیات متناسب تولید شده است و باید به سمت استفاده های یادگیری سیار در آموزش حرکت کنیم. هرچند استفاده از یادگیری سیار در آموزش رسمی چالش هایی به همراه دارد ولی توانسته خود را به خوبی نشان دهد. اینکه ما از یادگیری سیار چگونه و در چه ابعادی می توانیم استفاده کنیم موضوع بسیار مهمی است.
وی با بیان اینکه رشد دانش در جهان در سال های اخیر سرعت حیرت آوری داشته است، افزود: یکی از مشکلات بشرِ امروز این است که چگونه و با چه روشی باید این دانش تولید شده را منتقل کند و اصلا چه بخش هایی از دانش را باید منتقل کند.
رئیس دانشگاه علامه طباطبائی با تاکید بر اینکه رشد دانش سرعت پیدا کرده ولی در حلقه هایی نیز گرفتار شده است، گفت: شبکه های اطلاعاتی و امنیتی قدرت های بزرگ، سرمایه داری و نظام های سیاسی اجتماعی برخی از حلقه هایی است که دانش در آنها گرفتار شده است. شبکه های امنیتی و اطلاعاتی قدرت های بزرگ دانش را رصد می کنند. اینکه چه چیزی علم است و چه چیزی دانش و چه چیزی باید ترویج شود، ناشی از نظام سرمایه داری بر اساس منافع خود است. نظام های سیاسی- اجتماعی نیز در جهت اهداف خود نسبت به دانش، گزینشی عمل می کنند. بنابراین توجه به این مسائل بسیار مهم است.
وی با بیان اینکه علم سیاست بَردار است و تحت تاثیر سیاست جهت پیدا می کند، گفت: امروزه در دنیا، اندیشه و تفکر غربی بر روی دانش تسلط یافته است. مدیریت دانش در جهان امروز بسیار پیچیده و تحت تاثیر ترجیحات نظام سیاسی- اجتماعی است. 
دکتر معتمدی ادامه داد: وقتی به مسئله مدیریت دانش نگاه می کنیم، فرآیندی به نام یادگیری سیار پیدا می شود که تکنولوژی در آن مسئله اصلی است. همانطور که دانش با سرعت متحول شده است، تکنولوژی نیز با همان سرعت تحول پیدا کرده است و امروزه از این ظرفیت برای انتقال دانش استفاده می شود.
وی تاکید کرد: در یادگیری سیار مزایا و سهولت دسترسی وجود دارد و ما را به دانش جهانی وصل می کند اما نباید از جنبه های دیگر غافل باشیم. از اینکه ما در این مسیر چگونه می توانیم اندیشه، ترجیحات و جهت دهی خود را داشته باشیم، نباید غافل باشیم. باید از این گفت و گوها و نشست ها در جهت تسلط بر فضای یادگیری سیار به خوبی استفاده کنیم.
گفتنی است در این همایش از مجموع 180 مقاله، تعداد 22 مقاله برای ارائه شفاهی و 39 مقاله به صورت پوستری پذیرفته شد. 

کلید واژه ها: دانش مدیریت دانش نظام نظام سیاسی نظام سیاسی اجتماعی یادگیری یادگیری سیار سیار دانشگاه رئیس دانشگاه


نظر شما :