با حضور فعالان فرهنگی و نوورودی‌های دانشگاه علامه برگزار شد:

جشن بزرگ ۱۰۰۰ نفری روز دانشجو / گزارش تصویری

۱۰ آذر ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۱ کد : ۱۹۹۵۳ خبر روز
تعداد بازدید:۶۱۴۵
آیین گردهمایی بزرگ دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاه علامه طباطبائی، ورودی سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، با حضور و استقبال پرشور دانشجویان، در پردیس مرکزی دانشگاه برگزار شد.
جشن بزرگ ۱۰۰۰ نفری روز دانشجو / گزارش تصویری

به گزارش روابط عمومی، آیین گردهمایی بزرگ ورودی‌های سال های 1400 و 1401، مقطع کارشناسی دانشگاه علامه طباطبائی، با حضور دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه، دکتر داود حسین پور، معاون پژوهشی، دکتر مهدی واحدی، معاون دانشجویی، دکتر محمدعلی اسلامی، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی، دکتر حامد اسدی، رئیس حراست، حجت الاسلام والمسلمین مجید حیدرزاده، معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، روسای دانشکده ها، اعضای هیئت علمی، امروز، پنج‌شنبه، 10 آذرماه 1401 همراه با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری و هدیه به دانشجویان، در سالن تربیت بدنی پردیس مرکزی دانشگاه برگزار شد.

 دکتر معتمدی در این مراسم ضمن خیرمقدم به دانشجویان نوورود برای حضور در دانشگاه، گفت: دانشگاه علامه طباطبائی به نام عالم و فیلسوف فرزانه سید محمدحسین طباطبائی ام گذاری شده است که بزرگترین اثر این عالم بزرگوار، تفسیر المیزان است که امیدوارم فرصت شناخت این شخصیت فرزانه را پیدا کنیم.
وی با اشاره به شرایط لازم برای موفقیت در درس و زندگی، افزود: دانایی، کسب مهارت، عقلانیت و اخلاق شرط های لازم برای داشتن یک زندگی موفق است. برای دستیابی به این شرط ها هم باید تلاش کرد و پشتکار داشت. یکی دیگر از شرط های مهم موفقیت ما در زندگی، فضایی است که در آن قرار می گیریم. حضور در فضای سالم و آرام و داشتن دوستان خوب، انگیزه تحصیلی و شغلی را بالا می برد.

رئیس دانشگاه علامه طباطبائی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم از استعداد خود به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم و تلاشگر شویم باید بدانیم چیزی هایی که قرار است در آینده به دست آوریم بسیار فراتر از تصور ما است. آنچه می تواند به ما کمک کند تا به اهدافمان برسیم قرار گرفتن در فضاهایی است که نشاط و امید به آینده را در ما تقویت کند.
وی با بیان اینکه دانشگاه علامه طباطبائی تا کنون نزدیک به صدهزار دانش آموخته داشته است، افزود: تعداد بسیار زیادی از این دانش آموختگان شخصیت های برجسته، تاثیرگذار و بنامی در سطح ملی و بین المللی هستند. امیدوارم همه شما دانشجویان با امید به آینده و با تلاش و پشتکار بتوانند مایه افتخار خود، خانواده و دانشگاه شوید.

در ادامه مراسم نیز دکتر اسلامی ضمن خیرمقدم به دانشجویان نوورود برای حضور در دانشگاه و تبریک ولادت حضرت زینب(س) و همچنین تبریک روز دانشجو در هفته جاری، گفت: مطالبه گری و کنشگری از نشانه های دانشجو بودن است. دانشجوی مطلوب و توانمند دانشجویی است که بتواند در حوزه های، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و هنری رشد کند. 

وی با اشاره به بخش های مختلف معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ، افزود: دانشجویانی که در زمینه های علمی استعداد دارند می توانند در انجمن های علمی دانشجویی فعالیت کنند و دانشجویان علاقه مند به فعالیت های هنری می توانند عضو کانون های هنری، فرهنگی، ادبی و مذهبی دانشگاه شوند. همچنین دانشجویان علاقه مند به فعالیت در زمینه های سیاسی و اجتماعی  می توانند با عضویت در تشکل های این معاونت علاقه خود را دنبال کنند و اگر دانشجویی نیز تمایل به انتشار مطالب خود در زمینه های مختلف را دارد، واحد نشریات دانشجویی پاسخ گوی این علاقه و تمایل است. عضویت در بخش های مختلف دانشجویی هم به رشد فرهنگی و روحی و هم به رشد جسمی دانشجویان کمک می کند. 

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: هدف معاونت این است که هویت دانشجو، دانشگاه و هویت ملی را برای دانشجو به ارمغان بیاورد. بنابراین از دانشجویان درخواست داریم در صورتی که ایده، پیشنهاد و مطالبه ای دارند آن را به ما انتقال دهند، ما از این ایده ها، پیشنهادها و مطالبه ها استقبال می کنیم.
 

کلید واژه ها: دانشگاه دانشگاه علامه دانشگاه علامه طباطبائی دکتر طباطبائی علامه طباطبائی علامه دانشجویان زندگی


نظر شما :