برنامه راهبردی دانشگاه علامه طباطبائی

۰۲ آذر ۱۴۰۱ | ۱۳:۵۶ کد : ۱۹۸۸۱ معرفی کتاب
تعداد بازدید:۴۴۴۴
کتاب برنامه راهبردی دانشگاه علامه طباطبائی در افق ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۵ به همت روابط عمومی دانشگاه در ۲۷۶ صفحه آماده و منتشر شد.
برنامه راهبردی دانشگاه علامه طباطبائی


تعیین جهت راهبردی دانشگاه با توجه به اسناد- فرادستی توسط مدیران با مشارکت کارشناسان و اعضای هیئت علمی، گروه های آموزشی، بهبود و تحول در اهداف، برنامه ها و پایش و ارزشیابی مداوم آنها از جمله وظایف مهم مسئولان دانشگاه است. در عصری که مدیران با چالش های جدیدی چون تغییرات و فرصت های زودگذر، عدم قطعیت و بی نظمی مواجهند، داشتن رویکردی راهبردی می تواند مدیران دانشگاه را در تمرکز بر افق های دوردست، شناسایی فرصت ها و مزیت ها در محیط و انسجام بخشی فعالیت های دانشگاه در مسیر روشن اهداف جمعی یاری رساند و برنامه ریزی راهبردی الگویی است برای شناخت و حل مهمترین مسائل مبتلا به کشور، شناسایی نقاط قوت و ضعف و استفاده بهینه از فرصت ها و موقعیت ها و تسلط بر تهدیدهایی که موجودیت دانشگاه را به خطر می اندازند. 
بنابراین داشتن تفکر راهبردی و ابزارهای مدیریت راهبردی در بستر آن، منجر به ایجاد راهبردهایی اثربخش می شود. می توان گفت: محصول برنامه ریزی راهبردی، برنامه ای راهگشا، آینده نگر و متحول ساز است که باید دانشگاه را در بستر شکار فرصت ها قرار داده و موجبات برتری و تعالی این دانشگاه را فراهم سازد. بنابراین اقدام برای تدوین برنامه ریزی راهبردی شرایطی را فراهم می سازد که دانشگاه می تواند در جهت افزایش اعتبار، امکان بقا، رشد و بالندگی درازمدت خود از یک سو و کاهش مخاطرات و تهدیدات محیطی از سوی دیگر، اهتمام ورزد.
دانشگاه علامه طباطبائی با اقتباس از اسناد بالادستی همچون سند چشم انداز 20 ساله، نقشه جامع علمی کشور و برنامه پنج ساله، اقدام به تدوین برنامه های راهبردی کرده تا ضمن ارتقای دانشگاه در تمامی زمینه ها و در سطح ملی، منطقه ای و بین المللی، گامی موثر در دستیابی به اهداف اسناد بالادستی قدم بردارد.

ناشر: انتشارات دانشگاه علامه طباطبائی
تعداد صفحات: 276
نوبت چاپ: اول
تاریخ انتشار: 1401
نوع جلد: شومیز
اندازه: خشتی


دانلود فایل کتاب

کلید واژه ها: دانشگاه راهبردی برنامه راهبردی برنامه فرصت اسناد مدیران


نظر شما :