در نشست تخصصی «کاربردی سازی الهیات در جامعه امروز» مطرح شد:

ضرورت ورود علوم انسانی و الهیات، به مسئله نوآوری های اجتماعی

۰۳ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۹ کد : ۱۸۱۳۹ خبر روز
تعداد بازدید:۹۱۰
نشست تخصصی «کاربردی سازی الهیات در جامعه امروز»، به همت دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه و دفتر نوآوری و ارتباطات اجتماعی دوم خرداد ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.
ضرورت ورود علوم انسانی و الهیات، به مسئله نوآوری های اجتماعی

به گزارش روابط عمومی، نشست تخصصی «کاربردی سازی الهیات در جامعه امروز» با حضور دکتر امید رضایی فر، سرپرست دفتر پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر حسام الدین خلعتبری، رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی د انشگاه علامه طباطبائی، دکتر مهدی گودرزی، رئیس دفتر کارآفرینی دانشگاه و جمعی از استادان، دانشجویان و علاقه مندان، به همت دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه و دفتر نوآوری و ارتباطات اجتماعی در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه علامه طباطبائی، دوم خرداد ماه ۱۴۰۱ برگزار شد.
دکتر رضایی فر در این نشست، علوم انسانی و الهیات کاربردی را عامل بسیار موثر در انسجام بخشیدن و رسیدن به محتوای سبک زندگی ایرانی اسلامی در تمدن نوین اسلامی دانست و گفت: دانشگاه علامه طباطبائی برای تحول در علوم انسانی با تاکید بر نقش دانشکده الهیات و معارف اسلامی در کاربردی تر کردن جایگاه علوم الهیات در جامعه امروز نقش ویژه ای دارد. علوم انسانی و الهیات می توانند به عنوان مولدی مرکزی و هدایتگر، نقش موثری در عرصه علوم شناختی ایفا کنند.
وی با بیان اینکه علوم انسانی هویت بخش جامعه امروز است، تاکید کرد: الهیات کاربردی و علوم انسانی تحول یافته می توانند خلا بزرگ نسل دوره فناورانه را در جهان امروز پر کنند. در جهان امروز، جهان بینی ها ممکن است دستخوش تغییرات بزرگ شوند و دانشکده های الهیات می‌توانند در انسجام بخشی به رهیافت الهی و صحیح جهان بینی معنایی، کمک کنند. از همین منظر، نقش الهیات و علوم انسانی کاربردی سازی شده در تحولات شناختی انسان مدرن بسیار قابل‌توجه است.
در ادامه این نشست دکتر خلعتبری بیان کرد: دانشکده های الهیات امروزه در عصر جهاد تبیین وظیفه دارند با دقت و کوشش دوچندان، به شناخت مسائل و دغدغه های روز دست پیدا کنند و علاوه بر کنش های سازنده الهی و انسانی به عنوان کنشگر فعال به بازی سازی موثر در تحولات روز اقدام کنند.
در بخش دیگری از این نشست نیز دکتر گودرزی برضرورت ورود علوم انسانی و الهیات، به مسئله نوآوری های اجتماعی تاکید کرد.


نظر شما :