اعطای جایزه ملی بنیاد البرز و تقدیر از ۲ دانشجوی نخبه دانشگاه علامه طباطبائی

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۷:۵۷ کد : ۱۸۰۸۷ خبر روز
تعداد بازدید:۲۶۲۳
در آیین پایانی اعطای جایزه البرز که ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ برگزار شد، با اعطای جایزه از دو دانشجوی نخبه دانشگاه علامه طباطبائی تقدیر شد.
اعطای جایزه ملی بنیاد البرز و تقدیر از ۲ دانشجوی نخبه دانشگاه علامه طباطبائی

به گزارش روابط عمومی، همایش معرفی و تقدیر از برندگان جایزه البرز سال 1401 در بخش دانشگاهیان نخبه، با حضور شخصیت‌های علمی و فرهنگی، به همت «بنیاد فرهنگی البرز» و با مشارکت «سازمان اوقاف و امور خیریه»، «بنیاد ملی نخبگان»، «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، «وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری» و «مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور»، عصر چهارشنبه، 28 اردیبهشت ماه در سالن همایش‌های هتل ارم برگزار شد.
در این همایش از «مریم فلاحی» و  «مریم رجبیان ده زیره»، دانشجویان مقطع دکتری رشته تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی تقدیر شد. 
مریم فلاحی، مترجم و مولف دو عنوان کتاب، نویسنده 63 مقاله علمی در مجلات علمی و کنفرانس های ملی و بین المللی، دارای رتبه 5 در کنکور دوره کارشناسی ارشد و دکتری، مدرس دانشگاه، دانشجوی شایسته تقدیر دوره کارشناسی ارشد و دانشجوی منتخب دانشگاهی دوره دکتری و عضو اصلی کمیته ناظر نشریات دانشگاه علامه طباطبائی است.
مریم رجبیان ده زیره، دانشجوی نمونه کشوری در سال 1400، برنده جایزه بنیاد ملی نخبگان از سال 1398 تاکنون، دارای 70 مقاله، 6 طرح پژوهشی تمام شده و 4 طرح در حال اجرا، نویسنده و مترجم 6 عنوان کتاب، برگزیده جشنواره حرکت در سال 1399 است.
بر اساس این گزارش، 33 نفر از دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، ۱۰ نفر از دانشجویان وزارت بهداشت، ۷ نفر از طلاب حوزه و ۵ نفر از مخترعان برای دریافت جایزه البرز ۱۴۰۱ انتخاب و معرفی شدند.
گفتنی است جایزه البرز موسوم به «نوبل ایرانی» با پیشینه 60 ساله، هر سال به همت «بنیاد فرهنگی البرز» با هدف تکریم اهالی علم و تجلیل از دانشمندان، نوآوران، دانشگاهیان و طلاب برتر سراسر کشور برگزار می شود. این جایزه فقط منحصر به ابعاد علمی نیست بلکه سه شاخص عمده نیز از جمله تسکین آلام بشری، اشاعه فرهنگ ایرانی و اینکه یک فرد چقدر به معرفی کشور در جهان کمک کرده در نظر گرفته می شود.


نظر شما :