در حاشیه سومین اجلاس مجمع شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام انجام شد:

امضای تفاهم نامه همکاری های علمی بین دانشگاه‌ علامه طباطبائی ایران و دانشگاه بین المللی رفاه پاکستان

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۴۶ کد : ۱۷۹۹۱ خبر روز
تعداد بازدید:۱۱۵۷
دانشگاه علامه طباطبائی ایران و دانشگاه بین المللی رفاه پاکستان با هدف گسترش همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فنآوری، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.
امضای تفاهم نامه همکاری های علمی بین دانشگاه‌ علامه طباطبائی ایران و دانشگاه بین المللی رفاه پاکستان

به‌ گزارش روابط عمومی، در حاشیه سومین اجلاس مجمع شبکه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام در شهر اسلام‌آباد پاکستان، دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طاطبائی و دکتر انیس احمد، رئیس دانشگاه‌ بین‌المللی رفاه پاکستان دیدار کردند. دو طرف ضمن معرفی ظرفیت‌ها، توانمندی‌های متقابل و دامنه‌ فعالیت‌های دانشگاه ها، در زمینه همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فن آوری تبادل نظر کردند.
دکتر معتمدی با اشاره به پیشینه ۷۰ ساله دانشگاه علامه طباطبائی گفت: این دانشگاه، بزرگترین دانشگاه تخصصی علوم انسانی کشور و غرب آسیا است. دانشگاه علامه طباطبائی با داشتن ۱۱ دانشکده، ۷ پژوهشکده، ۵ مرکز پژوهشی، 13 هزار 500 دانشجو و ۵۵۰ عضو هیئت علمی، ظرفیت فراوانی برای همکاری‌های علمی و دانشجویی بین المللی دارد. 
وی با تاکید بر اهمیت گسترش علوم انسانی-اسلامی با رویکرد برگرفته از دانش و مفاهیم قرآنی و اسلامی، بر لزوم همکاری دو کشور همسایه در زمینه گسترش دانش بومی و اسلامی تاکید کرد.


رئیس دانشگاه علامه طباطبائی از رئیس دانشگاه بین المللی رفاه پاکستان برای سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت‌ کرد تا از نزدیک شاهد فعالیت‌ها و پیشرفت‌های کشورمان در زمینه تولید دانش بومی و اسلامی به ویژه در حوزه علوم انسانی، اجتماعی و علوم قرآنی باشد.
دکتر احمد نیز ضمن تمجید از ظرفیت‌های دانشگاه علامه طباطبائی، گفت: دانشگاه بین المللی رفاه آماده توسعه همکاری‌های فرهنگی، آموزشی، دانشگاهی، تبادل استاد و دانشجو و اجرای پروژه‌های پژوهشی مشترک با این دانشگاه است. 
در پایان این دیدار تفاهم نامه همکاری با هدف گسترش همکاری‌های آموزشی، پژوهشی و فنآوری میان روسای دانشگاه‌های علامه طباطبائی و دانشگاه بین المللی رفاه به امضا رسید. بر اساس این تفاهم‌نامه دو طرف در زمینه‌های تسهیل تبادل اعضای هیئت علمی و پژوهشگر، تسهیل تبادل دانشجو، برگزاری کنفرانس‌ها و نشست‌های بین المللی، تبادل کتب‌، انجام پروژه‌های مشترک پژوهشی و دانشجویی و همچنین حمایت از راه‌اندازی کرسی‌های زبان و ادبیات فارسی به توافق رسیدند.


نظر شما :