به مناسبت روز کتابدار؛

از کتابداران برتر دانشگاه تقدیر شد

۲۶ آبان ۱۴۰۰ | ۱۴:۴۹ کد : ۱۶۲۲۸ خبر روز
تعداد بازدید:۲۸۹۸
مراسم نکوداشت روز کتابدار و تقدیر از کتابداران برتر کتابخانه های دانشگاه علامه طباطبائی امروز ۲۶ آبان ماه ۱۴۰۰ در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه برگزار شد.
از کتابداران برتر دانشگاه تقدیر شد

به گزارش روابط عمومی، مراسم نکوداشت روز کتابدار و تقدیر از کتابداران برتر کتابخانه های دانشگاه علامه طباطبائی امروز 26 آبان ماه 1400، با حضور دکتر سیدجلال دهقانی فیروزآبادی، معاون پژوهشی دانشگاه، دکتر عصمت مومنی، مدیر اجتماعی و مدیر گروه علم اطلاعات و داده‌شناسی دانشگاه، دکتر سید مهدی طاهری، رئیس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه و جمعی از کتابداران در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی دانشگاه برگزار شد.
دکتر دهقانی فیروزآبادی گفت: نیمی از موفقیت‌های پژوهشی دسترسی به منابع مورد استفاده است. زمانی کمبود منابع مانع پژوهش بود ولی اکنون زیادی منابع مانعی برای پژوهش شده است. به همین دلیل نیاز به دروازه‌بانی منابع است که یا شخص باید این مهارت را داشته باشد یا متخصصی در این حوزه به او کمک کند. بنابراین کتابداران نقش مهمی در توسعه و انجام پژوهش ها دارند.
دکتر طاهری نیز در ادامه مراسم ضمن تبریک روز کتابدار و قدردانی از تلاش های کتابداران کتابخانه‌های دانشگاه علامه طباطبائی، گفت: مهمترین نوع خدمات در عصر اطلاعات، ارائه خدمات اطلاعاتی است که از سوی کتابداران انجام می شود و روی بُعد معنوی انسان تاثیر گذاشته و باعث رشد آن می شود. در این عصر، چون همۀ مسائل مبتنی بر دانایی است کتابخانه‌ها نقش بسیار پررنگ و تاثیرگذاری دارند. این مراکز با مدیریت منابع اطلاعاتی برای دسترسی به اطلاعات و محتواهای پژوهشی به افراد کمک می کنند.
وی عنوان کرد: با توجه به اینکه منابع و خدمات مجموعه کتابخانه دانشگاه علامه‌طباطبائی هم از بُعد فیزیکی و هم از بُعد دیجیتالی بسیار غنی است باید کم کم به سمت ایده، طرح و پیاده‌سازی خدماتی که مبتنی بر داده های پژوهشی باشد حرکت کنیم تا نقش پررنگ‌تری را در خصوص کمک به پژوهشگران و ارائۀ خدمات به جامعه کاربران ایفا کنیم. 
در بخش دیگری از مراسم دکتر مومنی با بیان اینکه کتابداران تلاش می کنند با جامعه در ارتباط باشند تا بتوانند به نیازهای جامعه پاسخ دهند، افزود: کتابخانه یک نهاد اجتماعی است که در آن هم کتابدار و هم کاربر باید توانمند شوند تا ارتباط متقابل یادگیری و یاددهی انجام شود. کتابخانه به عنوان یک مرکز اجتماعی در حال تغییر هویت است. برای این تغییر نیاز است علم خود را به‌روزرسانی کنیم و تنها به مباحث عملکردی نپردازیم تا بتوانیم به بهبود و بازسازی نگرش‌های فرهنگی و اجتماعی کمک کنیم.
 گفتنی است، در پایان مراسم با اهدای لوح و هدیه از:
-    اکرم شیخ، کتابدار کتابخانه دانشکده آمار، ریاضی و رایانه
-    طمینه سیدی، کتابدار کتابخانه موسسه آموزش عالی بیمه اکو
-    مهدی صفدری خسروشاهی، کتابدار کتابخانه دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی
-    ملیحه قربانیان، کتابدار کتابخانه دانشکده اقتصاد
-    قربان شاکریان، کتابدار کتابخانه دانشکده حقوق و علوم انسانی
-    شیرین زرین کاویانی، کتابدار کتابخانه دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی
-    سمانه غلامی، کتابدار کتابخانه دانشکده علوم اجتماعی
-    مرضیه قویدل، کتابدار کتابخانه دانشکده علوم ارتباطات
-    علی حسین نورافروز، کتابدار کتابخانه مدیریت و حسابداری
-    سیدرضا موسوی، کتابدار کتابخانه دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی

به عنوان کتابداران برتر کتابخانه های دانشگاه علامه طباطبائی قدردانی شد.
 


نظر شما :