دکتر معتمدی خطاب به دانشجویان: اهتمام داشته باشید که دانشگاه را به محفل آزاداندیشی علمی بین اساتید و دانشجویان تبدیل کنید

۳۰ مهر ۱۴۰۰ | ۱۷:۰۱ کد : ۱۵۹۹۱
تعداد بازدید:۲۳۰۸
اولین دوره «رویداد دانشجویی پندار» به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی (ره) ویژه ورودی‌های ۱۴۰۰ دانشگاه ۲۹ مهرماه در محل سالن اجتماعات دانشکده مدیریت و حسابداری برگزار شد.
دکتر معتمدی خطاب به دانشجویان: اهتمام داشته باشید که دانشگاه را به محفل آزاداندیشی علمی بین اساتید و دانشجویان تبدیل کنید

به گزارش روابط عمومی، دکتر عبدالله معتمدی، سرپرست دانشگاه در سخنانی با تبریک هفته وحدت و ولادت نبی مکرم اسلام (ص)، انسانیت توحیدی را یکی از اساسی‌ترین محورهای تأکیدی دین مبین اسلام دانست و گفت: امروزه اکثر نظریات غربی بر این نکته تأکید دارند که معنویت دینی راه نجات بشر از تمامی رذائل اخلاقی و انسانی است و دین اسلام بهترین مسیرهای معنوی برای سعادت انسان را پیش روی انسان گذاشته است.

او با تأکید بر اینکه دوران دانشجویی یکی از بهترین فرصت‌های زندگی برای خودسازی است، افزود: دانشجویان عزیز اهتمام کنند دوران دانشجویی در دانشگاه را به فضایی معنوی که در آن انسان‌هایی پرورش می‌کنند که خدا و انبیاء محور زندگی آن‌هاست و به چیزی جز تعالی دین اسلام در نبسته‌اند، تبدیل کنند.

دکتر معتمدی بیان داشت: تعالی آموزه‌های دین اسلام از جمله وظایف اساسی دانشجویان علوم انسانی است و این مهم وظیفه ما را به دلیل ماهیت علوم انسانی دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، نسبت به این تکلیف الهی دوچندان می کند. او اضافه کرد: دانشگاه علامه طباطبائی قطب علوم انسانی کشور است و با توجه به سابقه علمی این مجموعه، باید در جهت تولید علم دینی در جهت تعالی نظام اسلامی، تلاش مضاعفی انجام دهیم.

سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی (ره) با تأکید بر این‌که دانشجوی انقلابی مسلمان باید در اوج خلاقیت علمی قرار گیرد، خاطر نشان کرد: سعی کنید در کلاس‌ها و فضاهای دانشجویی خود را موظف به پرسش‌های جدی و اساسی کنید و استادان را به چالش بکشید. اهتمام داشته باشید که دانشگاه را به محفل آزاداندیشی علمی بین اساتید و دانشجویان تبدیل کنید و خود را در مقابل افکار گوناگون،منفعل نبینید.


نظر شما :