حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی: دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان قله باید به دنبال نوآوری و کشف منابع جدید باشد

۲۱ مهر ۱۴۰۰ | ۲۳:۰۰ کد : ۱۵۹۳۰
تعداد بازدید:۹۶۳
با حضور دکتر محمد علی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مراسم تقدیر از رئیس پیشین و معارفه سرپرست دانشگاه علامه طباطبائی در محل سالن اجتماعات دانشکده مدیریت و حسابداری برگزار شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی: دانشگاه علامه طباطبائی به عنوان قله باید به دنبال نوآوری و کشف منابع جدید باشد

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی با قدردانی از خدمات رئیس سابق دانشگاه علامه طباطبائی گفت: امیدوارم توفیقات بیش از پیش دانشگاه علامه طباطبائی را نیز با مدیریت جدید شاهد باشیم.

وی اظهار داشت: دانشگاه ماموریت هایی دارد که تربیت پژوهشگران یکی از این ماموریت ها و وظایف است. دیگر ماموریت این است که باید قافله علم را پیش ببرد و مسایل جامعه را حل کند. دانشگاه ها این ظرفیت را دارند چون محل تجلی مبانی و ارزش های حاکم بر جامعه است.
حجت‌الاسلام رستمی ادامه داد: ارزش افزایی در دانشگاه ها رخ می دهد و ما شاهد ارائه مبانی تحکیم و ترویج ارزش های جامعه هستیممسیر حرکت علمی هر جامعه در دانشگاه ها رخ می دهد و با این مسیر نمی شود دانشگاه را محیط محض و جدا از جامعه تلقی کرد. دانشگاه تجلی بخش ارزش هایی است که در خودش می سازد و به جامعه ارائه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: دو عنصر محیط علمی، توجه به مبانی قطعی و ارزش ها و مبانی و نوآوری و حرکت های تحولی رو به جلو است.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم انسانی که مجموعه علامه طباطبائی به عنوان قله آن است باید در نقطه اول به دنبال نوآوری و کشف منابع جدید باشد .
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها اضافه کرد: تحول مجموعه علمی کشور و آموزش عالی به عنوان یک مهم است که وزیر علوم باید به آن توجه کنند و باید دید که برای تحول در علوم انسانی به چه شکلی اقدام کرد، آیا با این روند تحول رخ خواهد داد یعنی با چه حرکت تحولی می شود از تقلید پرهیز و با نوآوری به حرکت های جدید تحولی رسید.

همچنین دکتر حسین سلیمی رئیس پیشین دانشگاه در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از عملکرد زمان ریاست در دانشگاه علامه طباطبائی، گفت: در این مدت توانستیم با کمک استادان و همکاران دانشگاه، روحیه جمعی را در دانشگاه تقویت کنیم و فعالیت ها و برنامه های خود را با تکیه بر این روح جمعی در دانشگاه پیش ببریم.

وی عنوان کرد: برنامه نخست در دانشگاه علامه طباطبائی این بود که ۶۰ درصد دانشگاه را به صورت مجتمع در پردیس مرکزی تجمیع کنیم که این اقدام انجام

شده است. همچنین لازم بود طرح های نیمه کاره که به ثمر نرسیده بود را به نتیجه برسانیم، براین اساس اقدامات موثری انجام شد.

دکتر سلیمی ادامه داد: در حال حاضر چهار دانشکده دانشگاه علامه طباطبائی از جمله دانشکده تربیت بدنی ، الهیات، ریاضی و آمار و ارتباطات که فقط روی کاغذ بودند، به جمع دیگر دانشکده های دانشگاه اضافه شد. همچنین برخی فعالیت های عمرانی مانند ساخت مسجد، کتابخانه مرکزی، موزه و دفتر نهاد رهبری در دانشگاه تاسیس شد.

وی گفت: در این دوران توانستیم نهادهای تازه ای را در دانشگاه علامه تاسیس کنیم که این نهادها ما را وارد نسل جدید دانشگاه ها می کرد. در این دانشگاه تاسیس مرکز رشد متصور نبود ولی در حال حاضر دو مرکز رشد در این دانشگاه تاسیس شده که جزو موفق ترین مراکز رشد کشور هستند.

رئیس پیشین دانشگاه علامه طباطبائی افزود: ما با بیش از ۶۰  کشور دنیا ارتباط داریم و در چهار کشور اسپانیا، قزاقستان چین و افغانستان نیز دفتر ارتباط تاسیس کرده ایم و سال گذشته دانشگاه برتر کشور در حوزه بین الملل شناخته شدیم.

وی با تاکید براینکه آرامش، محبت و دوستی مثال زدنی در دانشگاه علامه طباطبائی حاکم شده است، گفت: نگذاریم فضای محبت و آرامشی که ایجاد شده به جو متضاد تبدیل شود چون در جوی که تضاد حاکم باشد اندیشه ای شکل نمی گیرد. از سرپرست جدید دانشگاه درخواست می کنم، کمک کند تا جو پایدار آرامش در این دانشگاه حفظ شود و همه دانشگاه را متعلق به خود بدانند و دو دستگی در دانشگاه حاکم نشود.


نظر شما :