سی و سومین نشست روسای دانشگاه های بزرگ کشور برگزار شد

۱۹ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۳۷ کد : ۱۵۶۳۶
تعداد بازدید:۳۰۶۳
سی و سومین نشست روسای دانشگاه های بزرگ کشور با حضور دکتر محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی و روسای دانشگاه ها، به میزبانی دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.
سی و سومین نشست روسای دانشگاه های بزرگ کشور برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، دکتر محمدعلی زلفی‌گل، در این نشست ضمن قدردانی از تلاش‌های رؤسای دانشگاه‌ها و دانشگاهیان گفت: به لطف مدیریت خوب همه رؤسای دانشگاه‌ها و تلاش‌های جهادی دانشگاهیان و خانواده بزرگ وزارت علوم، امروزه در عرصه‌های علمی، فناوری، آموزشی و پژوهشی حرفی برای گفتن داریم. رؤسا به خوبی توانستند دانشگاه‌ها را مدیریت و هدایت کنند. بهترین دلیل این صحبت هم پذیرفتن محصولات دانشگاه‌های ایران در سراسر دنیا است، که نشان‌دهنده آن است استانداردها در دانشگاه‌های بزرگ کشور رعایت شده است.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه پیشرفت و توسعه با توصیه به دست نمی‌آید بلکه با قانون و سیستم تحقق پیدا می‌کند، ادامه داد: برای تحقق این هدف باید برنامه‌‌ریزی کرد و سیستم ارائه داد. ما دانشگاهیان باید به دیگر نهادها و سازمان‌ها یاد دهیم که اگر می‌خواهیم موفق شویم باید سیستم‌های مورد نظر را ایجاد کنیم. بنابراین، با کمک همه دانشگاهیان و خانواده بزرگ آموزش عالی کشور تلاش خواهیم کرد سیستمی را در وزارت علوم ایجاد کنیم که این سیستم سنجشی و انگیزشی کمک کند تا بخش قابل توجهی از رساله‌های دکتری و پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد در جهت پاسخگویی به نیازهای جامعه باشد.
وزیر علوم گفت: نگاه من به همه رؤسای دانشگاه‌ها در ادوار مختلف نگاه سرمایه‌ای است و شما سرمایه‌های نمادین کشور هستید. سرمایه نمادین یعنی هر شخص تأثیرگذار و دانشمندی که در هر جایی قرار گیرد آنجا ارزش پیدا می‌کند. من برای همه آرزوی توفیق دارم ولی این واقعیت را باید پذیرفت که با تغییر دولت‌ها طبیعی است که تغییراتی صورت گیرد. آنچه که باید به آن توجه کرد این است که در این تغییرات حواسمان باشد تا احترام یکدیگر را حفظ کنیم. تغییر مدیریت‌ها برای دمیدن روح و انرژی تازه است.
گفتنی است؛ در این اجلاس که با حضور مسئولان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی و رؤسای دانشگاه‌هاى بزرگ کشور برگزار شد، مسائل بودجه سال ۱۴۰۰، نامه دیوان محاسبات و مسأله همسان‌سازی و سقف حقوق و چالش‌های پیش رو در ترم جدید مورد بررسی قرار گرفت.


نظر شما :