گزارش تدریس آنلاین دروس ادبیات فارسی در دانشگاه دولتی لبنان

۰۱ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۹:۲۰ کد : ۱۵۵۳۷ آموزش و پژوهش
تعداد بازدید:۷۱۰
دو درس «ادبیات حماسی از فردوسی تا سیاوش کسرائی» و «ادبیات غنائی فارسی : سعدی و حافظ» برای دانشجویان سال دوم و سال سوم مقطع کارشناسی رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه دولتی لبنان با تدریس دکتر عبدالله آلبوغبیش، استادیار زبان و ادبیات فارسی دانشگاه علامه طباطبائی ارائه شد.
گزارش تدریس آنلاین دروس ادبیات فارسی در دانشگاه دولتی لبنان

به گزارش روابط عمومی، ماده درسی «ادبیات حماسی» ویژه دانشجویان سال دوم مقطع کارشناسی و با حضور 20 دانشجو برگزار شد.
همچنین دوره آموزشی دیگری از سوی مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان این دانشگاه توسط دکتر شهره سادات سجادی برگزار شد. این دوره از تاریخ 6 مارس 2021 مصادف با 16 اسفند 1399 الی 8 ژوئن 2021 مصادف با 18 خرداد 1400 برای دانشجویان ترم 6 دانشگاه لبنان به صورت مجازی برگزار شده است.
گفتنی است، این درس با عنوان «آموزش زبان فارسی به خارجیان» یکی از دروس بسیار مهم دورۀ آنها تلقی می‌شود که می‌تواند موجب افزایش علاقۀ دانشجویان در امر گسترش زبان فارسی شده و در نهایت زبان شیرین فارسی با شتاب بیشتری در کشورهای دیگر رشد پیدا کند. در این گروه هشت یادگیرنده حضور داشتند و این درس در مدّت 4 ماه و طی 25 جلسه تدریس شد.
بر این اساس، از جمله مباحثی که در طی ترم تدریس شد می‌توان به اصول آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، نحوۀ آموزش شنیدن، نحوۀ آموزش خواندن و نحوۀ آموزش صحبت کردن اشاره کرد. در جدول زیر جزئیات دقیق این دوره را مشاهده می‌نمایید.

 


نظر شما :