سرای نشریات دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی افتتاح شد

۲۲ تیر ۱۴۰۰ | ۱۵:۲۶ کد : ۱۵۳۴۵ خبر روز
تعداد بازدید:۲۲۴۹
در ادامه سیاست حمایت از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان، سرای نشریات دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی در محل معاونت فرهنگی و اجتماعی افتتاح شد.
سرای نشریات دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی افتتاح شد

به گزارش روابط عمومی، این مراسم 21 اردیبهشت ماه با حضور دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه، دکتر غلامعلی کارگر، معاون توسعه و مدیریت منابع، دکتر وحید شالچی، معاون فرهنگی و اجتماعی، دکتر میترا راه نجات، مدیر فرهنگی، اعضای شورای انتشارات، سردبیران و اعضای هیئت تحریریه نشریات برگزار شد.
در ابتدای این مراسم دکتر حسین سلیمی وجود سرای نشریات را برای هر دانشگاهی لازم و ضروری دانست و بر حمایت های مالی و معنوی از این اقدام تاکید کرد. او همچنین موافقت خود را برای راه اندازی بخش نشریات دانشجویی در کتابخانه و مرکز اسناد دانشگاه اعلام کرد.
رئیس دانشگاه ضمن بازدید از نشریات تخصصی و برتر دانشجویی، خاطر نشان کرد: امروزه در نشریات دانشجویی مطالب بسیار تخصصی مطرح می شود به طوری که دیدن عنوان مطالب، بیننده را به خواندن محتوای نشریه ترغیب می کند. این نشان می دهد که نگاه دانشجویان ما به مسائل بنیادی و روز جامعه با سال های قبل متفاوت شده و به سمت تخصصی شدن و حل مسئله پیش رفته است.

در قسمت دیگری از مراسم سردبیران و اعضای هیات تحریه در یک نشست جداگانه با دکتر وحید شالچی ضمن ارائه گزارش از فعالیت های انجام شده، به تشریح کارهای در دست اقدام پرداختند. آنها گشایش خانه نشریات را سبب به اشتراک گذاشتن نظرات و همکاری های بیشتر برای کمک به شکوفایی و گسترش فضای فرهنگی و انجام کارهای مطلوب تر و کاربردی تر دانستند.
در ادامه مراسم علیرضا قنبری، کارشناس مسئول نشریات دانشجویی با اشاره به وجود 170 نشریه دانشجویی دارای مجوز در دانشگاه علامه طباطبائی، عنوان کرد: وجود این تعداد نشریات در دانشگاه، نشانه حضور فعال دانشجویان در مسائل علمی و فرهنگی، تاثیر آنها در بالا بردن فرهنگ دانشگاه و به دنبال آن، بالا بردن فرهنگ جامعه است.
وی در خصوص برنامه‌های آتی این مرکز گفت: بهره مندی از استادان مجرب و برگزاری کارگاه های خبرنویسی و خبرنگاری با رویکرد آشنایی دانشجویان با تنظیم و تهیه خبر و ایجاد فضا برای کسب تخصص در حوزه خبر و رسانه، در اولویت فعالیت های خانه نشریات دانشگاه علامه طباطبائی است.
گفتنی است، دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند جهت آشنایی و همکاری با نشریات دانشجویی به خانه نشریات واقع در معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی مراجعه کنند.

 

 


نظر شما :