همایش بین‌المللی هنر و ادبیات در دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار می‌شود

۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | ۰۴:۳۰ کد : ۱۴۹۳۹ فرهنگی و دانشجویی
تعداد بازدید:۱۶۱۸
نخستین همایش ملی-بین‌المللی «هنر و ادبیات» با رویکرد بازتاب پیوند هنر و ادبیات در گسترۀ فرهنگی ایران و روسیه 25 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
همایش بین‌المللی هنر و ادبیات در دانشگاه علامه‌طباطبائی برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی، نخستین همایش ملی-بین‌المللی «هنر و ادبیات» با رویکرد بازتاب پیوند هنر و ادبیات در گسترۀ فرهنگی ایران و روسیه به میزبانی انجمن علمی-دانشجویی زبان روسی دانشگاه علامه طباطبائی و با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه، دانشگاه تهران و دانشگاه های دولتی مسکو و تُمسک روسیه، با حضور اندیشمندان و هنرمندان ایرانی و روسی، 25 اردیبهشت ماه 1400، ساعت 10 الی 14 در محل سالن شوراهای دانشگاه علامه طباطبائی به صورت حضوری و در بستر آپارات به صورت مجازی برگزار می ­شود.

این همایش با هدف ایجاد فضای تبادل اطلاعات و اندیشه‌های صاحب نظران و هنرمندان، در حوزه هنر و ادبیات با محوریت آثار دو نویسندۀ شهیر روسی،"آنتون چخوف" و "فئودور داستایِفسکی" و همچنین گسترش فعالیت‌های پژوهشی در جهت غنای روابط علمی و فرهنگی بین دو کشور ایران و روسیه، برگزار می شود.

در بخش تخصصی همایش، دکتر مهناز نوروزی، عضو هیئت علمی گروه زبان روسی دانشگاه علامه طباطبائی، دکتر زهرا محمدی، عضو هیئت علمی گروه زبان روسی دانشگاه تهران، دکتر ماکسیم دلیناد از گروه زبان‌های ایرانی دانشگاه دولتی مسکو و دکتر عبدالمجید احمدی از گروه آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان دانشگاه دولتی تُمسک روسیه و مترجم برجستۀ آثار روسی، به ارائه مقاله و اندیشه های خود می پردازند.

در بخش ویژۀ همایش نیز، هنرمندان برجستۀ کشورمان همچون رسول نجفیان، آتیلا پسیانی، حسن معجونی و رضا ثروتی به بیان نظرات و تجربیات خود از هنر، ادبیات و تئاتر روسی در ایران خواهند پرداخت.

علاقه مندان می­توانند از طریق لینک https://www.aparat.com/anjomanrusatu/live، در نخستین همایش ملی-بین‌المللی «هنر و ادبیات» شرکت کنند.


نظر شما :