مرکز بهداشت و درمان دانشگاه علامه طباطبائی به دستگاه اکوکاردیوگرافی مجهز شد

۲۵ فروردین ۱۴۰۰ | ۰۴:۳۰ کد : ۱۴۷۱۴ اداری سازمانی فرهنگی و دانشجویی
تعداد بازدید:۳۳۸۲
به گزارش روابط عمومی، در ادامۀ تجهیز مرکز بهداشت و درمان دانشگاه و ارائۀ خدمات شایسته به دانشجویان، کارکنان و اعضای هیئت علمی با حمایت های رئیس و معاون دانشجویی دانشگاه، این مرکز مجهز به دستگاه اکوکاردیوگرافی شد.
مرکز بهداشت و درمان دانشگاه علامه طباطبائی به دستگاه اکوکاردیوگرافی مجهز شد

گفتنی است، دستگاه اکوکاردیوگرافی تصاویری از قسمت‌های مختلف قلب، عروق و حتی جهت جریان خون درون رگ‌ها را به نمایش درمی‌آورد. این دستگاه شامل یک مبدل یا پروب متصل به دستگاه استاین پروب امواج فراصوت را با روش‌های مختلف تولید کرده و بر روی پوست ناحیهٔ قفسه سینه منتشر می‌کند. امواج مرتعش شده به مرزهای مختلف قلب برخورد کرده و بازتابیده می‌شود. امواج بازتابیده مجدداً توسط پروب جمع‌آوری‌شده و با تقویت شدن به دستگاه منتقل می‌شود.

دستگاه اکو قلب با کمک صفحه کنترل پنلی که دارد، می‌تواند تنظیمات مختلف را اعمال کند. دستگاه اکو دارای مانیتوری با رزولوشن بالا است. تصاویر دوبعدی، سه‌بعدی تولید کرده بر اساس نتایج تست را بر روی آن نمایش می‌دهد.

مانیتور دستگاه دارای بازوهایی برای تنظیم جهت زاویه دید مناسب برای پزشک است. این دستگاه بعد از انجام محاسبات، گزارشی را تهیه‌ کرده که برای تشخیص از آن استفاده می‌شود.

حوزه قلب و عروق یکی از حوزه‌هایی است که طی ۲۰سال گذشته دچار تحولی عظیم شده است.


نظر شما :