دانشگاه علامه طباطبائی با همکاری دانشگاه آتوkومای مادرید برگزار می کند:همایش بین المللی «به تصویر کشیدن ارتباطات جنوب ـ جنوب.

۲۸ آبان ۱۳۹۹ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۳۳۸۷ خبر روز
تعداد بازدید:۱۶۹۴
همایش بین المللی آنلاین با موضوع «به تصویر کشیدن ارتباطات جنوب ـ جنوب: شبکه ها، اتحادها و بازیگران نوین در صحنه بین المللی طی روند استعمارزدایی و جنگ سرد در آمریکای لاتین، آسیا و آفریقا (1810–1990)» اول آذرماه سال جاری به مدت 2 روز برگزار می شود.
دانشگاه علامه طباطبائی با همکاری دانشگاه آتوkومای مادرید برگزار می کند:همایش بین المللی «به تصویر کشیدن ارتباطات جنوب ـ جنوب.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، این همایش بین المللی با همکاری دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه آتونومای مادرید و با هدف، کشف روابط تاریخی، سیاسی و فرهنگی بین آمریکای لاتین، آسیا و آفریقا در طی روند استعمارزدایی و جنگ سرد از یک دیدگاه میان رشته ای برگزار خواهد شد.
در این همایش دو روزه پژوهشگرانی از کشورهای اسپانیا، سوئد، پرتغال، هلند، ایالات متحده آمریکا، مکزیک، کانادا، فرانسه، تایوان، ترکیه ایتالیا، اتریش، برزیل، پاکستان، فیلیپین، هندوستان، آلمان و ایران در این همایش دیدگاه‌های خود را به اشتراک خواهند گذاشت.
به طور سنتی، وقایع بین‌المللی از دیدگاه قدرتهای بزرگ اروپای غربی و آمریکای شمالی و براساس تجربه خاص آنها از وقایع و با توجه به شرایط سیاسی و فرهنگی یا ایدئولوژیکی آن‌ها بررسی می‌شده‌اند و توجه چندانی به دیدگاه قلمروهایی که تحت تسلط این قدرت‌ها بوده‌اند نشده‌است. با این حال در دو دهه پیش آثاری در زمینه علوم سیاسی و اقتصاد از مناطقی که با عنوان جنوب جهانی شناخته می‌شوند پدیدار شده‌اند. هدف این همایش پر کردن این خلا با ارائه تصویری از ارتباطات جنوب-ـ جنوب میان آمریکای لاتین، آسیا و آفریقا می‌باشد.
این کنفرانس بصورت آنلاین برگزار می شود و شرکت در آن برای عموم آزاد خواهد بود. علاقه‌مندان می توانند بدون نیاز به نام کاربری و رمز عبور، به عنوان مهمان به اتاق مجازی که پنل در آن برگزار می شود  وارد شوند.
برای دریافت اطلاعات بیشتر و مطالعه فهرست سخنرانی ها و موضوعات ارایه شده در این همایش، لطفا از سایت همایش به نشانی زیر بازدید نمایید.
https://southsouthconnections.atu.ac.ir
.


نظر شما :