دانشگاه علامه‌طباطبائی و دانشگاه دولتی خاورشناسی تاشکند تفاهم‌نامۀ همکاری امضا کردند

۱۰ آبان ۱۳۹۹ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۳۲۱۵ خبر روز
تعداد بازدید:۱۵۶۳
تفاهم نامۀ همکاری علمی میان دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه دولتی خاورشناسی تاشکند به امضای روسای این دو دانشگاه رسید.
دانشگاه علامه‌طباطبائی و دانشگاه دولتی خاورشناسی تاشکند تفاهم‌نامۀ همکاری امضا کردند

به گزارش روابط عمومی، این تفاهم نامه که به صورت مجازی امضا شد، نخستین تفاهم نامۀ همکاری دو دانشگاه برای همکاری علمی با همتایان خود در ایران و ازبکستان است.

در ابتدای این نشست روسای دو دانشگاه ضمن معرفی دانشگاه های تحت مدیریت خود، پیشنهادهایی در زمینۀ گسترش مطالعات ایران شناسی در دانشگاه خاورشناسی ازبکستان و مطالعات آسیای مرکزی با تاکید بر پیوندهای تاریخی و تمدنی میان ایران و ازبکستان مطرح کردند.

در ادامۀ این نشست برخط که نمایندۀ سفارت جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان هم در آن حضور داشت، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: استادان دانشگاه دولتی خاورشناسی تاشکند در مدرسۀ تابستانی آموزش زبان فارسی دانشگاه علامه طباطبائی در سال 98 به صورت حضوری و در سال 99 به صورت برخط حضور فعالی داشته‌اند.

دکتر سلیمی در ادامه تاکید کرد که همکاری های دو دانشگاه می تواند در زمینۀ آموزشی، پژوهشی و برنامه های مشترک بین المللی گسترش یابد.

گفتنی است، راه اندازی دوره های آموزشی مشترک در زمینۀ مطالعات زبان ازبکی و زبان فارسی و انجام پروژه های مشترک در زمینۀ روابط تاریخی و فرهنگی میان ایران و ازبکستان، برگزاری نشست های مجازی گفت و گوهای علمی میان استادان ایرانی و ازبکستانی از جمله موضوع های مورد توافق دو رئیس دانشگاه بود.


نظر شما :