معاون دانشجویی دانشگاه: حدود ۳۲۵دانشجوی بین‌الملل در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند

۳۰ بهمن ۱۳۹۸ | ۰۳:۳۰ کد : ۱۱۳۸۵ خبر روز
تعداد بازدید:۱۴۲۱
گردهمایی دانشجویان بین الملل دانشگاه علامه طباطبائی 28 بهمن ماه در سالن آمفی تئاتر دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد.
معاون دانشجویی دانشگاه: حدود ۳۲۵دانشجوی بین‌الملل در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند

به گزارش روابط عمومی دانشگاه به نقل از عطنا، حجت الاسلام صادق اکبری اقدم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علامه طباطبائی در ابتدای این گردهمایی ضمن خیر مقدم به دانشجویان ۱۹کشور جهان گفت: یکی از اندیشمندان در مطلبی به عاملیت، ساختار و فرهنگ که در کنشگری انسان معنا پیدا می کند اشاره کرده است.

وی تصریح کرد: اصل صحبت، فرهنگ است، فرهنگی برآمده از سنت ها، اخلاق انسانی، نظام ارزشی، نظام دینی و ادیان ابراهیمی که در طول تاریخ در منشا تحولات و رشد و تعالی انسان اثرگذار بوده است. فرهنگ، هویت، تمدن و تعاملات بین انسان و بشر است. قدر حضور خود در ایران را بدانید و با هم در تعامل باشید. به شناخت کشور ایران، ظرفیت ها و فرصت های آن بپردازید و در کنار آن سعی کنید کشور خود را به جامعه ایرانی و دانشجویانی که در همین دانشگاه مشغول به تحصیل هستند، بشناسانید.

اکبری اقدم ادامه داد: فرصت آشنایی با فرهنگ ها، تمدن ها، آیین ها، ارزش ها، هنجارها و هر آنچه که جزو اخلاق والای انسانی محسوب می شود را از دست ندهید. فرهنگ و تمدن مهم است و امیدوارم همه ما در شکل گیری تمدن ها و جامعه بشری با اخلاق و آرمانی، هنجارمند، ارزشمند و جامعه ای که برآمده از یک نوع نگاه علمی، معرفتی است، سهیم باشیم.

در بخش دیگری از این گردهمایی، دکتر غلامرضا لطیفی، معاون دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی گفت: این دانشگاه در حال حاضر ۵۰۰عضو هیئت علمی و ۱۶هزار دانشجو در سه مقطع، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و همچنین ۳۲۵دانشجوی بین الملل و زبان آموز فارسی دارد که خدمات مختلفی در حوزه خوابگاهی، تغذیه و بهداشت و روان به آنها ارائه می شود تا دغدغه اصلی آنها تحصیل باشد.

در ادامه این گردهمایی، دکتر حسین سلیمی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی، با بیان اینکه وجود تکنولوژی های جدید اطلاعات و ارتباطات و آموزش های از راه دور نیاز به حضور فیزیکی در دانشگاه ها را برطرف نکرده است، افزود: حضور در دانشگاه تنها به دلیل کسب اطلاعات علمی در کلاس ها نیست بلکه پیوستن به نهادی است که امکان تعامل دانشجویان و استادان در محافل مختلف اجتماعی و دانشجویی را فراهم می کند و شخصیت دانشجویان، ساختار آگاهی آنها و چگونگی نگرش آنها به علم و شناخت جهان در جریان این ارتباط شکل می گیرد.

وی گفت: دانشگاه علامه طباطبائی جزو پیشتازان تغییر نسل دانشگاهی در ایران و منطقه است و به همین دلیل در مناسبات بین المللی به کانال ارتباطی بسیاری از دانشگاه های کشورهای مختلف بدل شد

سلیمی تاکید کرد: دانشگاه علامه طباطبائی بر اساس تقلید از اندیشه های دیگران بنا نشده است به همین دلیل رتبه اول نظریه پردازی را در بین دانشگاه های ایران داریم و سالانه حدود ۴۰نفر از استادان دانشگاه نظریه های جدید خود را در قالب کرسی های نظریه پردازی ارائه می کنند. ما در پی آنیم که هنر، عقلانیت، اندیشه ورزی، تفکر و نظریه پردازی را به دانشجویان بیاموزیم.

وی در پایان عنوان کرد: امروز ما نزدیکترین ارتباطات دانشگاهی را با دانشگاه های کشورهای همسایه، برخی از دانشگاه های اروپایی، دانشگاه های شبه قاره هند، دانشگاه های کشورهای آسیای مرکزی و دانشگاه های روسیه داریم و این نشان دهنده این است که طرح و فرهنگ خردورزی، اندیشه خواهی و نظریه پردازی به تدریج جواب داده است.


نظر شما :